Hart van Holland artikel 'Frisse neus voor 1400 wandelaars' en foto's

Zevenhuizen - De Zevenhuizensche IJsclub, met Lionsclub Zevenhuizen organisator van de zevende Snertwandeling, mocht de vele handen die het werk licht moesten maken op de eerste zaterdag van het jaar dichtknijpen. Tegen de verwachting in bleef het tot een half uur voordat de laatste wandelaar binnen moest zijn droog en liet zelfs de zon zich even zien. Het was wellicht een gunstige factor om het aantal wandelaars dat een frisse neus wilde halen op te laten lopen tot 1400.

Een record was het niet, in 2020 telde de tocht 2878 deelnemers. Maar ondanks de aanvankelijk haperende organisatie - ‘mede door ziekte in het bestuur’ - heerst er tevredenheid over het aantal deelnemers. Sinds de eerste tocht is een stijgende lijn te zien: van 98 wandelaars tijdens de eerste editie in 2015, naar 1600 in 2019, tot bijna 3000 in 2020. Een verdere opmars werd... lees het hele artikel op de website van het Hart van Holland.