OVERIGE ACTIVITEITEN

De ijsclub organiseert regelmatig leuke activiteiten waar jij ook aan mee kunt doen. Als er wat te doen is lees je dat bij de nieuwsberichten, maar ook op deze pagina waar de verschillende activiteiten overzichtelijk worden vermeld. Als je direct kunt aanmelden staat dit bij de activiteit.

MARATHON
ROTTEMEREN

De 200 kilometer Rottemerentocht is met vijf organisaties de meest gereden wedstrijd in ons land over deze afstand na de Elfstedentocht. Echter moeten we ook toegeven dat deze marathon voor het laatst in '97 is gereden, over 120 kilometer waarin Hans Pieterse uit Diemen de sterkste was.

​

In 1979 werd voor het eerste een 200 kilometer marathon op de Rottemeren georganiseerd. Initiatiefnemer was Klaas Verwey, een hartstochtelijk schaatsliefhebber uit het dorp, die al jaren actief was als sponsor van tal van rijders als sprinter Jan Bazen, Ria Visser en marathonrijders als Rien de Roon en Jan van Capelle. Toen in 1979 voor het eerst sinds zestien jaar weer wedstrijden over 200 kilometer konden worden gereden, vond Verwey de ijsclub Zevenhuizen bereid om ook op de uitgestrekte Rottemeren zo'n wedstrijd te organiseren.

​

Alle toppers stonden aan de start en Dries van Wijhe uit Oldebroek won net als vier dagen eerder op het Veluwemeer. Dit keer na een verbeten strijd met Jos Niesten uit Heemskerk, die de wedstrijd in 1982 en 1985 zou winnen en in 1986 nog eens als tweede zou eindigen achter Elfstedenwinnaar Evert van Benthem.

​

Mocht het weer zover zijn dan melden wij dit op onze nieuwspagina & Facebook.

MARATHON ROTTEMEREN
SCHAATSEN OP DE OVAL
MET KINDEREN VAN BRAINS

Aan het einde of begin van het schaats- en winterseizoen wordt de ovalbaan in Zoetermeer afgehuurd voor kinderen van Brains (Stichting Jeugdwerk Zuidplas). De ovalbaan van het Silverdome is een overdekte baan op een kwartiertje rijden van Zevenhuizen.

Kinderen uit de Gemeente Zuidplas kunnen samen met vrijwilligers van IJsclub Zevenhuizen een beetje beter leren schaatsen en lekker rondjes schaatsen.

​

Houd onze nieuwspagina en Facebook in de gaten voor dit evenement.

DE IJSCLUB
OP DE KERSTMARKT

IJsclub Zevenhuizen organiseert natuurlijk allemaal leuke winterse uitjes. De club neemt daarom ook zeker deel aan de kerstmarkt van Zevenhuizen op 16 december 2017 (16:00 uur - 21:00 uur).

​

Kom dus lekker bij ons snert eten, knutselen of een rondje maken op de schaatsplank. Onze vrienden van de Hennipgaarde met het blote voetenpad, envelop trekken en de grabbelton zijn ook van de partij!

​

Houd onze nieuwspagina & Facebook in de gaten voor meer informatie.